Jakál Adrienn

Jakál Adrienn

Így parkolunk..

2020. február 07. - jakáladrienn

Sok az autó, kevés a parkolóhely, drága a fizető parkolás és láthatóan a közterületfelügyelet és  rendőrség sem a leghatékonyabban működik.

Egyre több olyan kép kerül fel az internetre, ahol a városunkban lévő tilosban parkoló autókat fotózzák. A napokban az egyik utcába nem tudott behajtani a kukás autó, mert nem fért el egy tilosban parkoló gépjárműtől. 

Tetszik vagy sem az, hogy megállunk-e a tilosban vagy sem a mi döntésünk, ezért a városvezetést nem hibáztathatjuk. Az, hogy a rendet mennyire felügyelik, és tartatják be, abban már van szerepük, ahogy abban is, hogy a fizetős parkolók milyen állapotban vannak. 

arpad.jpg Árpád utcai fizetős parkoló

 

Ez utóbbiért mindeképpen felelős az önkormányzat, ugyanakkor azt nekünk is látnunk kell, hogy senki sem varázsló. Ezzel most nem az önkormányzatot akarom védeni, hiszen ez a helyzet nem alakult volna így, ha már évekkel ezelőtt elkezdik ezt a problémát orvosolni. Igen, ebben hibásak! Időben fel kellett volna mérni, hogy a gépjárművek számának növekedésével azok elhelyezéséve is foglalkozni kell.  Több éves elmaradásában vagyunk sajnos, úgyhogy egyik napról a másikra nem is fog megoldódni. Mint sok mást, ezt is fokozatosan lehet csak kezelni, ezért már tegnap el kellett volna kezdeni a megoldások keresését.

Nemrég ugyan kaptunk két új parkoló területet (Plázánál, illetve az Aranyhegyen) szerintem naivság azt gondolni, hogy az ingázók ott fogják lerakni az autóikat, amig találnak ingyenes utcákat. 

becsi_ut.jpgaranyhegy.jpg

Bécsi út,  lakóövezet                                                           Aranyhegyi parkoló 

                                                  (fotók: facebook.com/soproni-parkolás) 

 

A lakóövezeteknél elsődleges lenne -ha napközben nem is -az,hogy estére mindenki a lehető legközelebb tudjon parkolni a házához. Ahhoz, hogy ez működjön,  szabályozás kell, akár fizetős övezet, akár korlátozó táblák (utóbbi nyilván a kisebb helyeken tudnak hatásosak lenni, és csak akkor, ha valóban szankcionálják is.) Ezt a döntést persze a környéken élőkkel közösen kellene megoldani, felmérni és a legoptimálisabb megoldást megtalálni. A közösségi tervezésnek ilyen esetben teret kellene adni! Ne az adott helyen élők feje fölött, hanem közösen szülesen konszenzusos döntés. 

Eközben persze az önkormányzat részről is szükség lenne arra, hogy bővítsék a parkolóhelyeket olyan módon, hogy  a zöldterületet ne csökkentsenek jelentősen, valamint az új parkolóterületek használatára ösztönözzék az embereket. Nem kell rögtön 100 férőhelyes parkolókban gondolkozni, teljes körűen fel kellene mérni a várost, meg kell nézni a problémás területeket, és megvizsgálni, hogy adott területen lehet-e parkolóhely bővítés. Felül kell vizsgálni azokat a területeket, ahol ugyan tilos a parkolás, mégis kialakultak "tilos parkolóknak".


ijva.jpg parkolas3.jpg

fotó: facebook.com/soproni-parkolás                                                        fotó: facebook.com/leghusegesebb

Apró lépésekkel, megfelelő akarattal, szakértőkkel lehetne enyhíteni a parkolási feszültségeken. Nemcsak a nagy beruházásokra összpontosítani, hanem a kis dolgokban is meglátni a lehetőségeket. Ideje lenne a városvezetésnek az itt élőkkel közösen tervezni, a véleményüket kikérni és meghallgatni. A közösségi tervezésnek alapfeltételnek kellene lennie minden önkormányzatnál! 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jadrienn.blog.hu/api/trackback/id/tr3915463370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása